27 Ocak 2011 Perşembe

AŞK


Yorum yapmak için belki de çok geç kaldığım kitapların başında geliyor Elif ŞAFAK'ın AŞK'ı.İlk çıktığı zaman okumuştum ve çok etkilenmiştim.Bir günde bitirmiş ve tekrar tekrar okuma isteği duymuştum.Hâlâ ara sıra elime alıp 40 Kural'a göz atıyorum.
Beklenilenin çok üstünde bir başarı gösterdi zannımca.Bu kadar iyi bir satış grafiği,aylarca konuşulması kitabı şimdi bile en çok satanlar listesinde tutuyor.Kimi çok beğendi kimi çok eleştirdi.Özellikle dini açıdan insanları yanlış bilgilendirdiği,tasavvufun bu olmadığı,İslamiyet'i diğer dinlere yaklaştırma gayesinden dem vurdular.Kendim bir ilahiyatçı kadar ya da bu düşünceleri savunanlar kadar iyi bilmiyor olabilirim tasavvufu ama şunu biliyorum ki bu kitabı okuduktan sonra kendime dini açıdan çeki düzen vermeye başladım,daha insancıl oldum,daha hoşgörülü ve daha imitkâr...Eğer tasavvuftan kasıt bireyi ALLAH'a yaklaştırmaksa,insanlara insan olduğu için-yaratandan ötürü sevmekse,korkmaktan ziyade ümit etmekse bu kitap bunu bana yaşattı.Tamam bazı eksikleri olabilir,yanlışlar bizi üzebilir ama inanıyorum ki okuyanlar gönlüne ve mantığına uymayan hiçbir şeyi kabullenmeyecektir.O yüzden tebrik ediyorum Elif ŞAFAK'ı.Nerdeyse bütün kitaplarını okudum ve beklediğim başarıyı nihayet yakaladı.

4 yorum:

ezgilimelodi dedi ki...

Kitabı ilk çıktığında okuyup büyük bir keyif almıştım.Gerçekten başarılı kitapları var...

seyyahmimoza dedi ki...

önceki kitapları çok sıkmış ve boğmuştu ama Siyah Süt'ten sonraki tarzı beni etkilemeyi başardı.

SEVGİ dedi ki...

feministliği beni çok etkiliyor.eserlerini de yaşamı ve feminizmi paralelinde yazıyor.mesela doğumdan sonra yazdı siyah sütü.yurtdışında çok bulunduğu dönem araf'ı yazmıştı.Tasavvufa yöneldiği dönemde Aşk'ı doğurdu :)

đerkenαя dedi ki...

Merhabalar, Sevgili memleketdaşım :)

Bloğumuz olan, kitaplar üzerine okur yorumları'nda sizinde kitap yorumlarınızı görmekten mutlu olacağım, mailiniz olmadığı için buradan yazmak zorunda kaldım, eğer isterseniz, mailinizle birlikte bana dönerseniz sevinirim.

Sevgiyle..