7 Ocak 2011 Cuma

TOPRAK ANA



Cengiz AYTMATOV'un o sürükleyici anlatımıyla tadına doyum olmaz bir kitap.Samimi,içten,bizi bize anlatan diliyle içimi huzurla dolduran satırlar.Hele de 'toprak'a duyulan minnet,şükran,sevgi ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi.Ön planda savaş ve etkileri gibi görünse de aslında insanın toprakla ilişkileri,toprağın kişi ve toplum üzerindeki etkileri daha can alıcı konumda.
Her kitapta,her filmde,her dizide olduğu gibi burada da iyiler ve kötüler var.Kimi zaman kızdığınız,kimi zaman anlayamadığınız,kimi zaman nefret ettiğiniz,kimi zamanda 'aynı ben' dediğiniz karakterler.Çok canlı bir anlatım,inanılmaz zevk veren bir kitap.Şahsen ben okurken büyük keyif aldım.Çok kalın bir kitap değil.Bir iki günde sıkılmadan okuyabileceğiniz,rahatlatacak bir tür.Tavsiye edilir.Bu arada bu usta kalemi de rahmetle anıyorum...

2 yorum:

Modavesaire dedi ki...

aaah aahh ben 2 kez okudum. şimdi elimin altında olsa yine okurum. muhteşem bi kitaptı..

seyyahmimoza dedi ki...

modavesaire;dediğiniz gibi insan on kere okusa yine yine okuyası geliyor.dönem dönem geri dönüş yapacağım kitaplardan.
sevgiyle...