20 Ocak 2011 Perşembe

BİR BEN VARDIR...


Belli bir düşünceyi savunan daha doğrusu belli bir kesimi temsil ettiği düşünülen yazarların eserlerini okumayı pek tercih etmem.Orhan PAMUK gibi,Emine IŞINSU gibi.(Necip Fazıl üstat bu değerlendirmenin dışındadır.)Çünkü kendi düşüncelerini okuyucuya kabul ettirme asıl dertleri olduğu için kitabın edebi yönünü hiçe saydıklarını düşünürüm.İşte bu sebeple istemeye istemeye ama fazla bir seçemeğim de olmadığı için almak zorunda kaldığım kitaplardan biridir Emine IŞINSU'nun bu kitabı.Öncelikle ön yargımı kırdığı için tebrik ediyorum.İnanılmaz akıcı bir dili var ve yadsınamaz bir edebi zevk... Beni tamamen dumura uğratan,bu kadın bu kadar güzel yazıyor muydu? dedirten bir şahaser bence.

Gerek tasavvufa olan düşkünlüğüm ve merakım,gerek okuduğum bölüm gereği Yunus Emre'yi tanımaya tanımışımdır.Ama bende hep bir şeyler eksik kalmış,biraz kekremsi bir tat bırakmış,biraz da 'yapmacık' olduğu izlenimini bırakmıştır.Bu kitap ise bana Yunus Emre'yi gerçekten sevdiren,onunla ilgili sorularıma cevap veren ve  onun yaşadığı hayatı bir dönem için de olsa bana yaşatan bir kitap.Gerçek hayatın dışında da beni bırakmayan,rüyalarıma kadar sirayet eden tek kitaptır.

Ön yargılarınızı bir kenara koyup Yunus Emre'yi yakından tanımak istiyorsanız,hatta onun yaşadıklarını hayatınıza ve rüyalarınıza dahil etmek istiyorsanız ve de en önemlisi gerçek edebi bir lezzeti tatmak istiyorsanız bu kitap tam sizlik.Benden tavsiyesi:)

Hiç yorum yok: