15 Ocak 2011 Cumartesi

BOLEYN KIZI


Geçen yıl okuduğum bir kitaptı.İngiltere kraliyetini,kraliyet ailesini,sarayda ve İngiltere'de yaşananları,kralın zaaflarını,...anlatan bir kitaptı.Oldukça kalındı.Ama anlatım sürükleyici olunca çabuk ilerledi.Hele bir de bu konulara meraklıysanız sizi de içine çekecektir.

Boleyn Mirası da kitabın devamı niteliğinde ve aynı tatta.Her iki kitaptaki olaylar e2'de The Tudors dizisiyle ekrana geliyor.Devam kitapları var ama aynı şeyleri tekrar okuyormuşum gibi hissettiğimden okumak istemedim.İzlemek hem daha keyifli hem de daha kısa sürüyor.Gelelim neden bu kitaptan bahsettiğime:efendim malum son iki haftadır ekranlarda sürekli tartışılan,bu tartışmalar neticesinde izlenme oranında tarihi bir rekor kıran MUHTEŞEM YÜZYIL fiyaskosu var.Kitapları okuduktan ve adı geçen diziyi(The Tudors) izledikten sonra Osmanlı İmparatorluğu'ndan mı yoksa İngiltere Kraliyetinden mi bahsedildiğini daha iyi anlayacaksınız.Ama diyorsanız ki o kadar vaktim yok,ben hemen sorunun cevabını vereyim:
anlatılan neredeyse İngiltere Kraliyeti ile kralın hayatıdır.Bizim Osmanlı ve Kanuni ile alakası yoktur.

Ha bu arada Boleyn Kızı'nın filmi de yapıldı ama tam bir fiyaskoydu.Sakın izleyip de kendinize ve sinirlerinize eziyet etmeyin.

Kitap tadında bir hafta sonu diliyorum...

2 yorum:

ezgilimelodi dedi ki...

Bana çok uzun gelmişti:)
Sabırsız olduğum için sanırım...
Ama okumaya değer.Diğer devamları için bir şey diyemeyeceğim.Okumadım:)

seyyahmimoza dedi ki...

ezgilimelodi dediğim gibi diğerleri de aynı tat ve kıvamda.bir tanesini tatmak yeterli bence:)