20 Mart 2011 Pazar

AŞKIN GÖZYAŞLARI


Sinan YAĞMUR'un kaleminden çıkan,Şems-i Tebrizi'nin hayatını kendi ağzından anlatan hoş bir kitap.Çok kalın bir kitap değil,anlatımı da sade...Bazı yerlerde ayrıntılara girildiği için sıkıldığım oldu ama bilgi mahiyetinde çok şey kazandırdı.Şems-i Tebrizi hakkında bilmediğim,yanlış bildiğim ne kadar şey varsa öğrenmiş oldum.Aynı zamanda Şems'in ne kadar celal sahibi olduğunu da görmüş oldum.Hak edene hak ettiği karşılığı vermenin de müslümana yakıştığını,edeb diye her şeye boyun eğmemek gerektiğini de öğretti kendisi bana.Mevlana ile münasebetleri,yaşayışları,'aşk'ı tanımlamaları ve yaşamaları,ölüme bakış acıları,öldürülüşü,semaya yükledikleri anlam,Mevlevilik düşünce sistemi ile ilgili her şeyi bu kitapta bulabilirsiniz.Zevkle okudum.Tavsiye ediyorum...

Hiç yorum yok: