15 Temmuz 2010 Perşembe

NEDEN KİTAPLIK?


Kitap okumaya ne zaman ve nasıl başladığımı çok iyi hatırlıyorum.Dokuz yaşındaydım ve Edebiyat Öğretmeni olan teyzemlerin yanına Gaziantep'e gitmiştim.Yaz tatiliydi ve teyzemin iki kızının olması Gaziantep'i benim için cazip kılmıştı.Günler güzel geçiyordu fakat bir gün çok sıkılmıştım.O zaman teyzem "Bu kitabı okumaya başlayınca zamanın nasıl geçtiğini anlamayacaksın." diyerek Jules VERNE'nin DÜNYANIN MERKEZİNE YOLCULUK isimli kitabını vermişti.Dediği doğru çıkmıştı.Çok beğenmiştim kitabı.Derken 2.,3. ve sayısını şimdi net hatırlayamadığım bir sürü kitabı okumuştum o yaz.İşte o gün bu gündür kitap okumak benim vazgeçilmezim.Yaşama bağlayan sebeplerimden biri.Ve de hayatı anlamlı kılan küçük ama önemli ayrıntılardan.

Kitap okuma aşkım Türkçe öğretmenliğini seçmemde de etkili oldu.Dedim ya benim vazgeçilmezim diye işte onu hayatım yapmaya karar verişimdir öğretmenliğim.Bazen yorulduğum, sıkıldığım oluyor öğretmenlikten ama yine de seviyorum öğretmenliği ve kitap okumayı.

Kitap okudukça yeni hayatlar,insanlar,ülkeler tanıdım.Hiç gidemeyeceğim yerlere gittim.Hiç yapamayacağım şeylerin sonuçlarını gördüm.Dersler çıkardım kendi adıma.Ağlamak ve gülmenin nasıl iç içe geçeceğini öğrendim.Ve iyi-kötü olan her şeyin bizler için olduğunu bir kere daha fark ettim.Şimdi biliyorum ki ne yaşanırsa yaşansın hayat güzel.

İstedim ki okuduklarımı,kitaplarımı,sevdiklerimi,sevmediklerimi,ağladıklarımı,güldüklerimi burada paylaşayım.Bundan sonra kitaplığımla hem size hem de kendime rehberlik edeceğim.Asıl niyetime gelince ilerde nasip olur da çocuk sahibi olıursam bu satırlar benim ona-onlara(?) bırakabileceğim en değerli mirasım olacak.Haydi buyrun benim kitaplığıma....

2 yorum:

acartolga dedi ki...

Ben de kitap okumaya dokuz yaşımda başladım sanırım, Jules Verne'nin kitaplarını kısa zamanda okumuştum, Define Adası adındaki romanı en az üç kere okumuşumdur, seçeneklerimiz sınırlıydı çünkü.
Orta okulda klasikleri okumaya başladım, Okuduğum ilk üç yetişkin romanı; Gorki Artamonovlar, J. London Ay Vadisi ve Ostrovski Çelik Böyle Sertleşti idi.
Okumanın insana kattıklarını uzun uzun yazacak değilim; "atmış yaşına kadar bir kitap okumuş biri ile atmış yaşına kadar bin kitap okumuş biri arasında ne tür fark(lar) vardır?" sorusunun yanıtına bakılmalı.
Ziyaretiniz için teşekkürler, iyi okumalar...

seyyahmimoza dedi ki...

yorumunuz ve ziyaretiniz için teşekkürler...