18 Temmuz 2010 Pazar

BİN MUHTEŞEM GÜNEŞ


Khaled HOSSEINI'nin okuduğum ilk kitabı.İlk başta çok sıkıcı geldi.İçimi kararttı kitabın başındaki olaylar ve yazarın anlatımı.Hele isimler çok zorladı beni telaffuz konusunda.Ama sonrasında çok etkileyici olmaya başladı.Gerek anlatım gerekse karakterlerin hem fiziksel hem de psikolojik olarak iyi işlendiğini düşünüyorum.Yakın çağ tarihine ışık tutması açısından da önemli bir kitap bence.Nefret ettiğim-iz savaşın bireysel ve toplumsal etkileri,yıkımları,direnişleri...çok başarılı şekilde ele alınmış.Ve tabii ki kadın işbirliği.Meryem ve Leyla'nın iç içe geçen yaşamları,kavgaları,barışları,destekleri...Unutamayacağım,beni etkileyen ve gözyaşlarıma engel olamayacağım güzelliklte bir kitap.O kadar etkilendim ki arkasından hemen Uçurtma Avcısı'na başladım.O da başka bir güzellik.Bir dahaki yazımda onu tanıtacağım sizlere.
Yazarımızın yeni kitaplarını sabırsızlıkla bekliyorum.

2 yorum:

ezgilimelodi dedi ki...

Şahane bir kitap!!
Çok üzülmüştüm yaşananlara:(

seyyahmimoza dedi ki...

evet ama uçurtma avcısı tek kelimeyle mükemmel.okumadıysan şiddetle tavsiye ediyorum.