11 Nisan 2011 Pazartesi

ŞAH&SULTAN


Bir önceki yazımda bahsettiğim İskender PALA'nın son kitabı Şah&Sultan'ı bitireli neredeyse iki hafta olacak ama ancak yazabiliyorum.Yavuz Selim ile Şah İsmail arasında yaşananları,o dönemin gereklerini,inanç tarzlarını,aşkları,ihanetleri,yenilgi ve zaferleri çarpıcı ve akıcı bir dille aktarmış PALA.Özellikle Sünni-Şii çatışmasına,Müslüman'ın Müslüman'ı vurmasına,iki taraftan da alıp götürdüklerine değinmiş.Bir bakıma tarihimizle yüzleşmemize zemim hazırlamış.Bunu yaparken de tarafsız kalmayı başarmış zannımca.Ben özellikle Şii yaşayış ve inanç tarzından bihaber birisi olarak nereden geldiği ve neleri kapsadığı,farklılığı,gerekliliği,..gibi çoğu konuda bilgi sahibi oldum.Ve bütün zorluklar içinde,imkansızlıklar arasında ve farklılıklar girdabında kendisine yer bulan AŞK,AŞK,AŞK...O dönemin gerektirdiği şekilde ama en masum ve en mahrem,belki de olması gerektiği haliyle...
Sevdim,çok sevdim.Dönem dönem dönüp okuyacağım kitaplar arasında yerini aldı.  

2 yorum:

marifet ellerimizde dedi ki...

okumaya bu kadar meraklı olmak ne guzel...ızlmeye aldım:)sevgıler..

seyyahmimoza dedi ki...

yorumunuz için teşekkür ediyorum.bu ara bayağı bir ihmal ettim blogumu(larımı):)ama en kısa sürede telafi edeceğim inş.bu arada ben de sizin sayfanızı çok beğendim.tarifleri tez zamanda deneyeceğim.
sevgiler...